تعمیر کولرگازی اهواز

تعمیر کولر گازی در اهواز

تصور یک روز گرم تابستانی در اهواز بدون کولر گازی بسیار سخت است. فرض کنید به تازگی از محل کار یا مدرسه به خانه بازگشته‌اید و پس از گذراندن یک روز سخت کاری متوجه کار نکردن کولر گازی خود می‌شوید. خوشبختانه پروسه تعمیر کولر گازی در اهواز خیلی سخت نیست؛ زیرا اغلب شرکت‌های تعمیر لوازم خانگی در اهواز این خدمات را به نحو احسن ارائه می‌دهند. اما سوال اینجاست که هنگام خراب شدن کولر گازی چه اقداماتی انجام دهیم؟ آیا امکان تعمیر آن در خانه وجود دارد؟ آیا هزینه زیادی باید برای تعمیر کولر گازی در اهواز بپردازیم؟

این‌ها سوالاتی هستند که هنگام خراب شدن مهمترین سیستم تهویه خانگی در اهواز به ذهن ما خطور می‌کنند. اگر دستگاه کولر گازی شما با نقص فنی مواجه شده است و نمی‌توانید عیب آن را بیابید، در ادامه برخی از رایجترین عیب‌های آن را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیر کولر گازی در اهواز در منزل

مزیت تعمیر کولر در منزل این است که شما بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه و تنها با تماس با یک مرکز تعمیر کولر گازی در اهواز می‌توانید دستگاه خود را با کمترین دردسر تعمیر کنید. البته بهتر است قبل از کمک گرفتن از تعمیرکار، بررسی‌های اولیه را انجام دهید. زیرا ممکن است مشکل کولر به آسانی رفع شود.

تعمیر کولر گازی در منزل

 نحوه تعمیر کولر گازی در اهواز

کولرهای گازی نقش مهمی در کنترل دما و رطوبت در خانه‌های شهروندان اهوازی ایفا می‌کنند. با این حال، بسته به مدل، نصب یا تعمیر آن‌ها ممکن است پرهزینه باشد. بنابراین، پیش از این که فرایند تعمیر کولر گازی در اهواز را به شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس بسپارید، بد نیست کمی در خصوص عملکرد انواع کولرهای گازی و نحوه تعمیر آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

۱- کولر گازی روشن نمی‌شود

علت این امر می‌تواند به معیوب بودن دوشاخه یا سیم رابط کولر ربط داشته باشد. از طرفی احتمال این که دستگاه به درستی به پریز برق متصل نشده باشد نیز وجود دارد.

ابتدا باید میزان ولتاژ برق در پریز را توسط اهمتر (ولت‌سنج) اندازه‌گیری کنید تا از سالم بودن جریان برق مطمئن شوید. از طرف دیگر روشن نشدن کولر گازی می‌تواند مربوط به‌کلید اصلی یا سیم‌های رابط باشد. در صورتی که یکی از این دو مورد دچار نقص فنی شده باشند، کولر گازی ممکن است روشن نشود.

در برخی از دستگاه‌های اسپیلت کلید قدرت به عنوان فاز اصلی مدار شناخته می‌شود. زمانی که کلید قدرت دچار نقص فنی گردد، به دلیل نبود فاز در مدار کولر گازی روشن نمی‌شود. برای تعمیر این مورد باید یکی از سر سیم‌های رابط را جدا و اهم‌متر را روی رنج ۱*R قرار دهیم. سپس باید رابط‌ها را به پایه‌های کلید متصل کنیم. درصورت سالم بودن کلید می‌توانیم آن را روی حالت ON قرار دهیم.در چنین حالتی عقربه اهم‌متر منحرف شده و عدد صفر را نشان خواهد داد. حال باید کلید را روی حالت OFF قرار دهیم. عقربه درچنین حالتی باید به‌سمت بی‌نهایت باز گردد. در غیر این‌صورت کلید خراب است و باید تعویض گردد. اگر مشکل برطرف نشد احتمالا به متخصص امر در مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز نیاز دارید.

2- تعمیر کولر گازی در اهواز (مشکل کمپرسور)

یکی از مشکلات رایج هنگام تعمیر کولر گازی در اهواز مشکلات مربوط به کمپرسور است. در برخی مواقع مشاهده شده است که موتور فن کولر گازی روشن می‌شود اما کمپرسور به راه نمی‌افتد. این مشکل می‌تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

تعمیر کولر گازی در اهواز - مشکل کمپرسور

  • قطع بودن فاز یا نول اصلی کمپرسور

برای رفع این مشکل ابتدا باید سیم‌های رابط را بررسی کنیم. گاهی اوقات بنا به دلایلی ممکن است سیم رابط از محل اصلی خود خارج شده باشد. لذا در صورت مشاهده هر گونه سیمی که از محل اتصال خود خارج شده باشد، باید بلافاصله آن را متصل کنیم. توجه داشته باشید که این مورد می‌تواند کمی خطرناک باشد، زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است که سیم‌های جدا شده دارای جریان برق هستند. لذا توصیه می‌شود هنگام چک کردن سیم ها، دست کش به دست کنید تا خطر برق گرفتگی شما را تهدید نکند.

  • معیوب بودن ترموستات

یکی دیگر از مواردی که ممکن است تعمیر کولر گازی در اهواز را ضروری کند، معیوب شدن ترموستات است. برای رفع این مشکل ابتدا دوشاخه کولر گازی را از پریز برق خارج کنید. سپس سیم‌های رابط ترموستات را جدا کرده و رابط‌های اهم‌متر را به آن متصل کنید. در چنین شرایطی با روشن شدن ترموستات عقربه اهم‌متر باید در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کند و بلافاصله از مسیر خود به سمت عدد صفر برود و ثابت بماند. حال با قطع ترموستات حرکت عقربه اهم‌متر باید در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت و به سمت بی‌نهایت باز گردد.

در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا مشاهده نشدند، احتمالا ترموستات دچار نقص فنی شده و هر چه زودتر باید تعویض گردد. در این مرحله می توانید با متخصص تعمیر کولر گازی در اهواز تماس گرفته و از وی کمک بگیرید.

  • اورلود، دائما قطع می‌شود

گاهی اوقات ممکن است به دلیل نوسانات برق و نرسیدن جریان درست برق به اورلود، این قسمت مدام در حال نوسان و قطعی باشد. در یک قانون کلی، کنتاکت‌های اورلود به یکدیگر متصل می‌باشند. این اتصال معمولا با چشم مسلح و به کمک اهم‌متر قابل رویت است. حال زمانی که این امر میسر نباشد، احتمالا اورلود با شماره کد مشابه خود مدام در حال تعویض است. لازم به ذکر است که رفع این مشکل نیاز به یک تعمیرکار باتجربه و حرفه‌ای دارد. به همین سبب توصیه می‌کنیم برای کسب نتایج بهتر به یک مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز مراجعه کنید.

  • معیوب بودن کمپرسور

برای عیب‌یابی این مشکل باید کمپرسور را از برق جدا نکنید و آن را در حالی که به برق متصل است آزمایش کنید. همچنین باید کلید استارت کولر را فشار دهید و موتور فن را به کار بیاندازید. ترموستات را نیز روشن کنید و پیش از هر گونه اقدامی سرسیم‌های موتور را شناسایی و ولتاژ دو سر اصلی، کمکی و مشترک آن را اندازه‌گیری کنید. در چنین حالتی اگر جریان برق به تمامی سیم‌ها می‌رسد اما کمپرسور قادر به حرکت نیست، باید آن را به یکی از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز بسپارید.

3- تعمیر کولر گازی در اهواز (مشکل فن)

مشکل فن یکی از متداول ترین عیب ها هنگام تعمیر کولر گازی در اهواز محسوب می شود. در برخی مواقع کلید فن روی تمام حالت قرار دارد اما فن کولر گازی روشن نمی‌شود. این مشکل می‌تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

تعمیر کولرگازی اهواز - مشکل فن

  • قطع شدن فاز یا نول اصلی فن

در چنین شرایطی باید نسبت به سالم بودن فاز کلید چند حالته و یا نول موتور فن مطمئن شویم. برای برطرف کردن این مشکل باید حالت‌های فاز و نول را به طور جداگانه بررسی کنیم و در صورت پارگی یا هر گونه نقص دیگری آن را برطرف کنیم. در برخی مواقع ممکن است یکی از سیم‌های مربوطه از کنتاکت دستگاه جدا شده باشند.

پیش از هر گونه اقدام باید برق دستگاه را به طور کامل قطع کنیم و حتی المقدور از دستکش محافظ استفاده کنیم. اگر مشکل برطرف نشد باید از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز کمک گرفت.

  • معیوب بودن کلید فن

برای رفع این مشکل ابتدا باید برق دستگاه را قطع کنیم. سپس می‌بایست کنتاکت‌های کلید فن را آزاد کنیم و یکی از رابط‌های اهم‌متر را روی هدایتگر ورودی فاز قرار دهیم. اکنون باید رابط باقی مانده اهم‌متر را بر روی یکی از پایه‌های کلید فن قرار دهیم. در چنین حالتی، عقربه اهم‌متر ابتدا منحرف می‌شود و سپس روی عدد صفر ثابت می‌ماند. این یعنی کلید فن سالم است و نیازی به تعمیر ندارد.

اما اگر پس از اقدامات فوق، هیچ یک از کلیدها کار نکرد می‌بایست فرایند را به یک متخصص بسپارید. برای این کار می‌توانید از مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بگیرید. فراموش نکنید که تعمیر کولر گازی در اهواز نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد. در غیر این صورت ممکن است دستگاه دچار نقص های فنی دیگری شود. معیوب بودن موتور فن

گاهی اوقات دلیل از کار افتادن خازن راه‌انداز دستگاه مربوط به معیوب بودن موتور فن می‌باشد. با توجه به این که موتور فن مقوله بسیار پیچیده‌ای است، بهتر است مراتب را به دست یک متخصص ماهر بسپارید. برای این کار می‌توانید از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بگیرید.

4- تعمیر کولر گازی در اهواز (دستگاه به خوبی محیط را خنک نمی‌کند)

از دیگر مشکلاتی که امکان دارد به سراغ کولرهای گازی بیاید، مشکل خنک نکردن محیط است. در چنین حالتی ممکن است کمپرسور و فن هر دو در حال کار باشند، اما میزان خنک‌کنندگی دستگاه بسیار کم باشد. در این صورت می توانید پیش از تماس با متخصص تعمیر کولر گازی در اهواز از دلایل احتمالی این مشکل آگاه شوید.

  • تنظیم نبودن ترموستات

هنگامی که تمامی قطعات دستگاه به درستی عمل کنند، اما میزان خنک‌کنندگی کم باشد، احتمالا یک جای کار می‌لنگد. این مشکل قطعا مربوط به ترموستات است. برای رفع این مشکل باید ترموستات را بر روی درجه مناسب‌تر تنظیم کنیم. تنظیم ترموستات بسیار ساده است و نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز نخواهید داشت.

  • نیم سوز شدن موتور فن

اگر سرعت فن کاهش یابد، آنگاه سرمای کمتری روانه محیط خواهد شد. علت اصلی کاهش سرعت فن، نیم سوز شدن موتور می‌باشد. پیش از آن که دستگاه را برای تعمیر به مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز ببرید، می‌بایست از نیم سوز شدن آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار می‌بایست موتور فن را آمپرکشی کنید. اگر جریان اضافی وارد موتور می‌شود، قطعا نیم سوز شده است و باید موتور آن را برای تعمیر به مراکز تخصصی ببرید.

  • کثیف بودن فیلتر خروجی هوا

آلوده بودن فیلتر خروجی هوای کولر گازی یکی از مشکلات رایجی است که باعث می‌شود تا سرمای کمتری وارد محیط شود. متاسفانه بسیاری از شهروندان اهوازی بدون اطلاع از این موضوع اقدامات دیگری را برای تعمیر کولر گازی در اهواز انجام می‌دهند که هر کدام هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. لذا توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی ابتدا نسبت به تمیز بودن فیلتر خروجی هوای دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

  • مسدود شدن مسیر ورودی هوا

این مورد نیز ممکن است در برخی موارد رخ دهد و باعث گرم شدن دمای کولر گازی گردد. برای رفع مشکل مذکور باید مسیر ورودی هوا را توسط فرچه پاکسازی کنید. در صورتی که با پاکسازی مسیر ورودی هوای دستگاه مشکل برطرف نشد، احتمالا موتور دستگاه نیم سوز شده است. همانطور که گفتیم برای تعویض موتور کولر باید از متخصصین مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بگیرید.

  • معیوب شدن یاتاقان‌های محور فن

در صورتی که یاتاقان‌های محور فن دچار نقص فنی شوند، عملکرد دستگاه را مختل می‌سازند. این امر می‌تواند سرعت محور فن را به شدت کاهش دهد که در چنین حالتی صدای شدیدی از فن خارج می‌شود. برای رفع این مشکل می‌بایست یاتاقان‌های معیوب را تعویض نمایید. بهتر است از مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز برای تعویض یاتاقان‌ها کمک بگیرید.

5- تعمیر کولر گازی در اهواز (برق داشتن بدنه کولر)

علت این امر می‌تواند مربوط به مشکل کمپرسور، فن، خازن‌ها و یا سیم‌های رابط باشد. در صورتی که جریان برق از یکی از موارد مذکور به خارج از محدوده هدایت شود، بدنه کولر گازی ممکن است الکتریسیته شود. برای رفع این مشکل باید ابتدا اهم‌متر را به تمامی قسمت‌های بدنه متصل کنید تا منشا برق اضافی را پیدا کنید.

پس از یافتن منشا اصلی برق، اتصالات مدار را به حالت اولیه بازگردانید. در صورتی که مشکل برطرف نشد احتمالا سیپ‌پیچی موتور به مشکل خورده است. برای رفع این مشکل حتما باید از متخصصین امر در مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بگیرید.

تعمیر کولر گازی در اهواز (برق داشتن بدنه کولر)

6- تعمیر کولر گازی در اهواز (بالا بودن سرمای دستگاه)

علت این امر به جوش خوردن کنتاکت‌های کلید درون ترموستات برمی‌گردد. برای آزمایش سالم بودن تنظیمات، ترموستات را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورتی که ترموستات خاموش نشد باید آن را تعویض نمایید. البته امکان تعمیر ترموستات از طریق سمباده کشیدن قابه‌های آن وجود دارد. اما تجربه ثابت کرده است که به دلیل فرسوده بودن سطح پلاتین‌های ترموستات، احتمال جوش‌خوردگی مجدد آن‌ها وجود دارد.

با این حال پیش از هر اقدامی، مشاوره با یک متخصص با تجربه در زمینه تعمیر کولر گازی در اهواز بسیار سودمند خواهد بود.

7- تعمیر کولر گازی در اهواز (قطع شدن فیوز خانه بعد از روشن کردن دستگاه)

در صورتی که عایق خازن‌های راه‌انداز کولر گازی فرسوده شده باشند، کولر گازی با مشکل عدم اتصال کوتاه همراه می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا درپوش دستگاه را جدا کنید. در صورتی که آثار شکاف یا سوختگی در عایق خازن‌ها مشهود بود، باید آن را تعویض کنید. البته امکان رخ دادن مشکل در کمپرسور یا فن نیز وجود دارد. به همین جهت می‌بایست سیم‌های رابط را جدا کنید و مجددا کولر گازی را روشن نمایید.

اگر مشکل اتصال کوتاه برطرف نشد، احتمالا کمپرسور با اتصالی همراه است. برای رفع این مشکل باید از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید. شما می‌توانید به یکی از مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز درخواست ارسال کنید.

9- تعمیر کولر گازی در اهواز (باد گرم کولر)

شاید مهمترین و رایج‌ترین مشکل کولرهای گازی امروزی، گرم بودن هوای خارج شده از آن‌ها باشد. این عیب می‌تواند مربوط به روشن نشدن کمپرسور باشد. برای رفع این مشکل می‌بایست گاز فریون ۲۲ که از کولر خارج شده است را مجددا به آن بازگردانیم. شایان ذکر است که این مشکل حتما باید توسط تعمیرکار انجام شود.

متخصصین مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز با در اختیار داشتن ابزارهای لازم ابتدا اقدام به فشاردهی محل نشت کرده و سپس آن را مسدود می‌کنند. پس از آن به وسیله فشاردهی تمام هوای درون لوله‌ها را توسط پمپ تخلیه هوا خارج می‌کنند. در نهایت نیز گاز دستگاه را شارژ می‌کنند.

نکات مهم در حفظ و نگهداری از کولرگازی

اگر می‌خواهید طول عمر کولر گازی خود را بالا ببرید، باید در حفظ، نگهداری و استفاده از آن کوشا باشید. برای این منظور رعایت نکات زیر ضروری است. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعمیر کولر گازی در اهواز داشته باشید.

  • در انتخاب پریز و دوشاخه برق توجه ویژه‌ای داشته باشید. موارد مذکور می‌بایست مطابق با الگوی مصرف کولر گازی باشد.
  • برای محافظت از دستگاه خود در برابر نوسانات برق حتما از یک فیوز مینیاتوری مستقل استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود سینی زیر کولرگازی را رنگ کنید. این امر به‌جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی کمک زیادی می‌کند.
  • در صورتی که کولرگازی را در پشت بام یا فضای باز قرار دادید، حتما برای آن سایه‌بان تعبیه کنید. تابش مستقیم خورشید یا بارش باران بر روی آن می‌تواند سیستم فنی دستگاه را دچار مشکل کند.

نکات مهم در نگهداری کولر گازی

هزینه تعمیر کولر گازی در اهواز

اگر دستگاه شما دچار نقص فنی شده و قادر به تعمیر آن نیستید، می‌بایست مراتب را به متخصصین امر بسپارید. هزینه تعمیر کولر گازی در اهواز بستگی به مشکل مربوطه دارد. در صورتی که مشکل از موتور باشد، قطعا زمان زیادی باید برای عیب یابی آن صرف کرد. لذا هزینه نهایی ممکن است کمی گران شود. به طور کلی عوامل تاثیرگذار بر هزینه نهایی تعمیر کولر گازی در اهواز به شرح زیر می‌باشند:

  • نوع مشکل
  • پروسه عیب یابی
  • تعداد قطعات تعویض شده
  • دستمزد تعمیرکار
  • میزان نرخ تورم در زمان خرابی

برای کسب اطلاع از هزینه‌های دقیق بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان پس از تجزیه و تحلیل صحبت های شما، می‌توانند برآوردی از هزینه‌ها داشته باشند.

تعمیر کولر گازی در اهواز کول شامل چه مواردی می شود؟

اهواز کول به عنوان یکی از با سابقه ترین مراکز تعمیر لوازم خانگی در اهواز شناخته می شود.

یکی از تخصص های اصلی این مرکز، تعمیر کولر گازی در اهواز است. در این جا به برخی از خدمات این مجموعه در این زمینه اشاره می کنیم:

عیب یابی و یافتن ریشه مشکل

 سرویس کولر گازی پنجره ای

تعمیر کمپرسور کولر گازی

نصب کولر گازی

 تعمیر و تعویض برد

 شارژ گاز کولر گازی

 تعمیر یا تعویض برد و خازن کولر گازی و اسپلیت

 تعمیر فن داخلی

 رفع نشتی آب کولر گازی

 رفع گرفتگی فیلتر هوا

 تعمیر یا تعویض فیوز اسپیلت

 رفع علت صداهای اضافی دستگاه

 رفع مشکل یخ زدن کولر

و …

تعمیر کولر گازی در اهواز کول شامل چه مواردی می شود؟

تعمیر کولر گازی در اهواز از برند های مختلف

تمام برند‌های تولید کننده کولر گازی که در ایران فعال بوده یا هستند، در اهواز کول تحت پوشش قرار دارند. در صورتی که کولر شما گارانتی دارد،بهتر است برای تعمیر آن از طریق شرکت و نمایندگی آن اقدام کنید. زیرا تعمیر توسط تعمیرکار متفرقه، دستگاه شما را از گارانتی خارج می‌کند. در غیر این صورت می‌توانید با خیالی راحت تعمیر کولر خود را به اهواز کول بسپارید. متخصصان ما با سال ها تجربه و سابقه درخشان، به تعمیر تمامی قطعات کولر گازی از برند های مختلف اشراف کامل دارند. برندهای مطرحی که تحت پوشش تعمیر کولر گازی در اهواز قرار دارند، عبارتند از:

  • کولر گازی سامسونگ
  • کولر گازی ال جی
  • کولر گازی میتسوبیشی
  • کولر گازی زیمنس
  • کولر گازی جنرال الکتریک
  • کولر گازی پاناسونیک
  • کولر گازی هیتاچی
  • کولر گازی بوش
  • کولر گازی سام
  • کولر گازی گری
  • کولر گازی تراست
  • کولر گازی مدیا
  • و …

سخن پایانی در باره تعمیر کولر گازی در اهواز

در این مطلب شما را با نحوه تعمیر کولر گازی در اهواز آشنا کردیم. تعمیر کولرهای گازی امری دشوار است و صرفا از عهده تعمیرکاران باتجربه برمی‌آید. با این حال شما می‌توانید مطابق با نکاتی که در بالا ذکر شد نسبت به عیب یابی دستگاه خود اقدام نمایید. در صورتی که موفق به یافتن عیب دستگاه نشدید، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی تعمیرکاران مجموعه ما باز کنید.

متخصصین ما با داشتن دانش فنی بالا و همچنین ابزارهای پیشرفته بلافاصله عیب دستگاه شما را پیدا و نسبت به برطرف کردن آن اقدام می‌کنند. فراموش نکنید که تعمیر کولر گازی ممکن است کمی پرهزینه باشد، اما اصلا جای نگرانی نیست چراکه تعمیرکاران ما تمام تلاش خود را می‌کنند تا ارزان‌ترین راه را برای تعمیر کولر گازی در اهواز پیدا کنند. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخ تمامی سوالات شما در خصوص تعمیر کولر گازی را داده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *